20. Król Kier - Aleksandra Polak


Tytuł: Król Kier. Circus Lumos
Autor: Aleksandra Polak
Wydawnictwo:  Czwarta Strona
Ilość stron:  360
Data wydania: 25 października 2017
Kategoria:  literatura młodzieżowa

Alicja to osiemnastoletnia uczennica gdańskiego liceum. Jej życie jest idealne, ma cudowną rodzinę, przyjaciółkę, oraz chłopaka. Niedługo jednak obecny związek rozpadnie się, a Alicja pozna tajemniczego Hadriana. Od początku wie, że połączy ich nierozerwalna więź. Dziewczyna zostaje wprowadzona do innego świata, w którym istnieją demony i magia. 

Król Kier to debiut Aleksandry Polak. To literatura młodzieżowa, typowa dla nastoletnich dziewczyn. Myślę, że starszym czytelnikom nie przypadnie ona do gustu. Pierwszą rzeczą jaka rzuciła mi się w oczy w książce to opisanie życia bohaterki i szkoły w bardzo amerykańskiej wersji. W szkole uczniowie dzielili się na "różową armię", "koszykarzy" i "kujonów", w wieku osiemnastu lat każdy posiada własny samochód oraz niesamowite imprezy urodzinowe, które są robione z rozmachem. Książka jest napisana prostym językiem, dla mnie trochę zbyt infantylnym. Niektóre sceny i dialogi po prostu mnie irytowały. Brakowało mi opisu miasta i nawiązań do kraju mimo tego, że akcja rozgrywa się w Gdańsku. Chyba lepszym pomysłem byłoby umiejscowienie akcji za granicą. Skłamałabym gdybym napisała, że książka mnie nie wciągnęła. Wręcz przeciwnie, Król Kier wciąga i ciekawi. 

Myślę, że to książka idealna dla młodych dziewczyn. Po przeczytaniu jej na pewno stwierdzą, że ich życie jest po prostu nudne :). Mimo, że książka ma sporo wad i czasami denerwowała, to czekam na drugą część. No i ta okładka! Pięknie się mieni, przyciąga wzrok, jest dopracowana, spójna z treścią. 

Komentarze