9. Ludzie doskonali - Peter James





Tytuł: Ludzie doskonali
Tytuł oryginału:  Perfect People
Autor: Peter James
Wydawnictwo:  ALBATROS
Ilość stron:  512
Data wydania: 11 kwietnia 2017 r. 
Kategoria:  thriller/ sensacja/ kryminał


Z autorem książki spotkałam się przy "Dom na wzgórzu". Mimo, że tamta książka nie przypadła mi do gustu, tak jakbym tego oczekiwała, to autora zdążyłam polubić na tyle żeby przeczytać kolejną powieść. 

John i Naomi Klaessonowie są małżeństwem, które straciło pierwsze dziecko przez wadę genetyczną. Dlatego też decydują się na potomka udoskonalonego genetycznie, aby mieć pewność, że dziecko będzie w pełni zdrowe, ale też lepsze. Wydawałoby się, że od teraz życie rodziny będzie sielankowe, jednak było coraz gorzej, a to tylko początek. 
James w książce starał się połączyć thriller z kryminałem. Niestety nie jest to połączone tak, abym mogła stwierdzić, że książka jest idealna. Do ideału jest jeszcze daleko. Autorowi nie do końca wyszło zbudowanie nastroju oraz łączenie wątków. Natomiast styl autora polubiłam i z czystym sumieniem daję plusa za próbowanie.
Sam temat modyfikacji genetycznych jest jak najbardziej aktualny. Dlatego też książka przyciągnęła moją uwagę. Jednak w samej fabule zabrakło mi tego czegoś.  Nie było tak mrocznego klimatu jakiego się spodziewałam. Autor mógł dać czytelnikowi więcej wątków z niedopowiedzeniami, tak nie było przez co szybko można było się domyślić zakończenia. 
Ogromnym plusem był bardzo dobrze rozwinięty wątek medyczny. Widać, że autor świetnie się przygotował pod tym względem, co ujawnia się poprzez dopracowane szczegółowo elementy genetyki. 
Mimo, że książka posiadała sporo błędów logicznych i nie powaliła mnie niestety na kolana, to czytanie jej w pewnym sensie sprawiło mi przyjemność. Wiem, że to nie ostatnio książka tego autora, jaką przeczytam. 

Komentarze

  1. Hmmm...chyba mam kolejną książkę do przeczytania :) Pozdrawiam i zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do przeczytania i wyrobienia swojego zdania :))

      Usuń

Prześlij komentarz