16. Szamanka od umarlaków - Martyna Raduchowska







Tytuł: Szamanka od umarlaków
Autor: Martyna Raduchowska
Wydawnictwo:  Uroboros
Ilość stron:  416
Data wydania: 17 sierpnia 2017
Kategoria:  fantasy




Książki fantasy od zawsze bardzo lubiłam, ale rzadko która przypadła mi do gustu. Długi czas wahałam się z kupieniem tej książki. Bałam się, że zrażę się do autorki, oraz bałam się, że książka mnie bardzo zawiedzie. Szamanka nie rozczarowała mnie, a wręcz przeciwnie - zachwyciła. 
Ida to młoda dziewczyna, pochodzi z rodu czarodziejów, wróżbitów i telepatów. Rodzice bardzo by chcieli, aby córka wykazała choć odrobinę magii. Nic z tego, Ida uważa magię za stek bzdur. Dziewczyna uwalnia się od swoich apodyktycznych rodziców, wyprowadza się do akademika i zaczyna studia. Niestety pech nadal nie opuszcza Idy, towarzyszy jej nieustannie. Wbrew temu co Ida by chciała, widzi zmarłych. Ida zaczyna pobierać lekcje od swojej ciotki Tekli. 
Dzięki narracji, która przez większość czasu jest prowadzona przez Idę, bardzo dobrze poznajemy bohaterkę. Dziewczyna nie jest jak inne nastolatki, potrafi o siebie zadbać w samodzielnym życiu. Autorka świetnie wykreowała postać ciotki Tekli. Jest ona  nietypową postacią w całej książce i zawsze ma ciętą ripostę pod ręką. Przy rozmowach Tekli i Idy nie jednokrotnie uśmiech pojawił mi się na twarzy. Martyna Raduchowska pokazała wielki dystans do kreowanych przez nią postaci. Przez dużą dawkę ironii, sarkazmu i czarnego humoru, można złapać oddech czytając książkę. Dobrym pomysłem było upersonifikowanie Pecha. Przez te zabieg Pech także staje się bohaterem w książce. Jestem niezmiernie wdzięczna autorce, że nie było romansu w książce, który mógłby popsuć bardzo fajnie zbudowaną historię. 
Książkę  czyta się bardzo szybko, jest napisana w lekki i  przyjemny dla czytelnika sposób. Szamanka ma kilka dłuższych rozdziałów, każdy z nich ma tytuł, który wskazuje czego można się spodziewać. Wielki plus za wspaniałe rysunki! One dodatkowo umilają czytanie. 
Podsumowując, Szamanka to niezwykle zabawna i przyjemna historia młodej dziewczyny. Książka idealnie nadaje się do spędzenia z nią wieczoru. Chętnie przeczytam kolejne tomy, mam nadzieję, że będą równie dobre jak ten.  Szczególnie polecam ją osobom, która chciałyby sobie poprawić humor. 

Komentarze