8. Dom na wzgórzu - Peter James





Tytuł: Dom na wzgórzu
Tytuł oryginału:  The house on Cold Hill
Autor: Peter James
Wydawnictwo:  ALBATROS
Ilość stron:  384
Data wydania:  13 kwietnia 2016 r.  
Kategoria:  horror, literatura angielska

Kiedy przeczytałam opis książki, wiedziałam, że przypadnie mi do gustu. Powieść dobrze i szybko się czytało. Wciągnęłam się w historię, która jest przedstawiona przez autora. 


Książka zaczyna się jednym i jedynym rozdziałem o czteroosobowej rodzinie. Johnny wraz z żoną kupili dom na Cold Hill. Jednakże nie zdążyli nawet do tego domu wejść. 
Po wielu latach kolejną rodziną, która wprowadza się do tego starego i strasznego domu są Harcourtowie- małżeństwo z nastoletnią córką. Są podekscytowani nowym domem, ale też pełni obaw jak poradzą sobie finansowo z remontem domu. 
Niestety dom jest w fatalnym stanie technicznym. Pojawiają się coraz to nowe problemy. Jednak to nie koniec, w domu coraz częściej dochodzi do sytuacji, które ciężko wyjaśnić. Każdy z członków rodziny widzi ducha starszej Pani. Nikt nie wie co myśleć o wszystkich nietypowych wydarzeniach. 

Narracja na początku prowadzona jest przez każdego członka rodziny. Później natomiast wszystko skupia się na Olliem - mężu i ojcu. 
Nawiedzony dom i wprowadzająca się rodzina z dzieckiem jest dość oklepanym motywem. Miałam tylko nadzieję, że rodzina przeżyje (chyba dlatego, że ją po prostu polubiłam :)). 
Napisana jest w lekki sposób, dlatego czyta się ją szybko.
Autor nie zaskoczył niczym nowym w książce. Moim zdaniem jest ona dobra dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z takim rodzajem książek. 

Komentarze