7. 13 powodów







Tytuł:13 powodów
Tytuł oryginału:  Thirteen reasons why
Autor: Jay Asher
Wydawnictwo:  REBIS
Ilość stron:  272
Data wydania:  28 marca 2017 r. 
Kategoria: literatura młodzieżowa

Przypadkowo zobaczona reklama serialu "13 powodów" zachęciła mnie do przeczytania książki. W dodatku to debiut autora książki- dodatkowy plus!
Kiedy Clay wraca do domu, pod drzwiami znajduje się pudełko po butach. W nim znajdują się kasety magnetofonowe, a na nich? 13 powodów- 13 osób, dla których Hannah popełniła samobójstwo.  Każda z osób na liście dostaje jasne instrukcje, co ma robić. Nie można przerwać łańcucha, który stworzyła Hannah. Za nie przekazanie kaset dalej grożą konsekwencje. Osoby, które znalazły się na taśmach są bezpośrednio powiązani ze śmiercią głównej bohaterki. 

Książka wciągnęła mnie do końca, ale cieszyłam się, że już ją skończyłam. To bardzo dużo emocji jak na jedną książkę. Autor w przemyślany sposób uchwycił problemy nastolatków w szkole średniej. Nagranie taśm, które opowiedzą co działo się w głowie bohaterki jest świetnym posunięciem ze strony autora. Książka daje do myślenia, wstrząsa i woła o uwagę. Jest to dobra lektura dla nastolatków i rodziców. 

Trzynaście powodów śmierci i nie wiesz kiedy trafi na mnie - tak myślał Clay, główny narrator w książce. 

Na podstawie książki jest także serial wyprodukowany przez Netflix. Szczerze mówiąc, pozostanę jednak przy książce :). 

Komentarze